Chceli by ste takú svoju štátnu trafiku? Súkromný monopolný biznis zaručený štátom dokonca priamo v zákone? Prečo nie? Na Slovensku nič nie je nemožné. Pod ochranou ministerstva dopravy.
Štát napríklad riadi stanice technickej kontroly cez súkromnú firmu, takzvanú technickú službu. Vydáva jej licencie na 5 rokov a dáva na starosť školenie, skúšanie technikov, dohľad nad STK-čkami, či prevádzku informačného systému, kde sa všetko zaznamenáva.
Dokonca sa priamo v zákone uvádza, že takúto licenciu štát smie vydať len jednu.
Takáto jediná súkromná technická služba kontroluje STK-čky, ďalšia súkromná firma emisné kontroly, iná má dohľad nad kontrolami originality a štvrtá nad montážami a certifikáciou plynových pohonov.
Niet divu, že takéto firmy majú obrovské zisky a je to neobmedzený priestor pre korupciu. Kým STK-čky musia mať v každom okrese aspoň jednu konkurenčnú prevádzku, technické služby sa tým trápiť nemusia.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ: KREMSKÝ: Diaľničiari sa sekli alebo pozabudli
Tento monopol treba rozbiť. Navrhol som preto zmenu zákona, aby takéto technické služby museli byť aspoň dve. Spoločne by vyvinuli predpisy a zdieľali by informačný systém. Majitelia STK-čok by si mohli vybrať, s ktorou technickou službou budú spolupracovať.
Žiaľ, na ministerstve dopravy si konkurenciu v tejto oblasti nevedia predstaviť. Pomery, ktoré tam už roky vládnu sa im meniť nechce, aj keď by to mohlo zlepšiť fungovanie STK-čok a emisných kontrol, kde sa roky hovorí o korupcii a podvodoch.
Verím, že zdravý rozum zvíťazí a podarí sa posunúť ich fungovanie na vyššiu úroveň. Pre mňa je boj proti korupcii a zvyšovanie konkurencie vecou srdca, sú to hlavné dôvody, prečo som sa rozhodol ísť do politiky.
Nenechám sa odradiť odporom úradníkov a toleranciou politikov k súkromným trafikám a hniezdam korupcie.
Peter Kremský, poslanec NR SR za OĽaNO a predseda Výboru pre hospodárske záležitosti
MALO
7. októbra2024 at 19:31
Milý p.poslanec Kremsky,
Nedá mi nereagovať na Váš, podľa mňa, podlý útok na technické služby pôsobiace v oblasti kontroly vozidiel. Skúsim reagovať postupne:
O konkurenčnom prostredí by ste mohli hovoriť presne pri staniciach STK, kde uzavretú sieť ste stále neotvorili, napriek stále zvyšujúcemu sa počtu dopravných prostriedkov. Takže argumentácia typu že “STK-čky majú minimálne jednu konkurenciu v okrese“ je úbohá (to Vás asi p.X z NASTK mylne informoval)
Vyberať si svoj kontrolný orgán je v akom banánovom štáte realitou??? Prepáčte, ale touto Vašou logikou, by som si ja ako daňovník mohol vyberať svoj daňový úrad !!!! To naozaj myslíte vážne ? ( viem, že myslíte, tak sa nenamáhajte….?)
O korupcii v TS ste sa, prosím, dozvedeli ako? Viete, že ak takéto informácie máte, je Vašou povinnosťou ich oznámiť … A ak nemáte, tak z akého titulu si dovoľujete takéto tvrdenia??? Váš citát “ Pre mňa je boj proti korupcii a zvyšovanie konkurencie vecou srdca” je iba frázou, ak obhajujete iba 2 STK na jeden okres.
S pozdravom prispievateľ na Váš poslanecký plat, ktorý Vám zjavne nestačí .
Tobácco
4. októbra2024 at 14:54
Panáčik, teba kto si kúpil??? Najskôr si urob poriadok vo svojom straníckom chlieve a potom sa venuj ,,trafikám,,. O odbornosti a informovanosti k danej téme, tiež vieš asi len ,,bla, blablaa, blablablaaaaa,, ako tvoja v horskom potoku vymáčaná kolegyňa.
Vrať se do hrobu!